vineri, 16 mai 2008

Orasul in care ploua de 3 ori pe saptamana...

Parca Bacovia a descris Brasovul asa. Eu l-as descrie ca un oras plin de contradictii. Pe o parte avem Brasovul "vechi", cladiri istorice (vezi Casa Sfatului, Biserica Neagra, Biserica Sf. Nicolae si prima scoala romaneasca etc. ), fortificatiile care aparau orasul de invazii, drumuri inguste proiectate pentru oameni si carute si pentru a usura apararea orasului, iar pe cealalta parte avem brasovul "nou", Brasovul comunist cu blocuri gri si deprimante, cartiere intregi creeate pentru muncitori, uzine care au dat faliment sau sunt in curs de falimentare si...drumuri inguste proiectate prost. Toata extinderea din perioada comunista a fost gandita prost, cel putin din punct de vedere infrastructura rutiera. Strazile sunt mult prea inguste pentru a suporta chiar si traficul de pe vremea comunista ca sa nu mai vorbin de cel actual. Primul lucru pe care l-as face daca as fi vreodata primar ar fi sa latesc strazile. Mi se pare inacceptabil ca multe din arterele principale sa aiba, in cel mai fericit caz, 2 sau 3 benzi pe sens, din care o banda este inevitabil umpluta de masini stationate mai mult sau mai putin regulamentar. Iau ca exemplu "Bulevardul" Grivitei, bulevard doar cu numele deoarece are 2 benzi pe sens. Acest "bulevard" incepe la intrarea in Brasov dinspre Stupini si duce pana in Centrul Civic. Tot in Grivitei se varsa tot traficul care vine dinspre Rasnov si Codlea. Nu are rost sa mai spun ce ambuteiaje sunt pe aceastra strada, de cele mai multe ori traficul fiind complet blocat intre cele 2 mari intersectii (Cea cu Aurel Vlaicu de la Hard Discount si cea de la Onix pentru cunoscatori) ale "bulevardului". Situatia se repeta pe mai toate arterele principale, multe dintre acestea avand posibilitatea de a fi latite cu minim o banda. Edilii orasului insa nu par a vedea acest lucru, de unde si respunsul la intrebarea lui VisUrat: as lati strazile.

P.S. Post pentru concursul lui VisUrat.

Niciun comentariu: